Ännu en vecka till ända

Hej alla!

Nu är det 16 dagar kvar av mina volontärsdagar här i La Paz och det är blandade känslor jag känner! Det känns lite konstigt att snart vara hemma i Sverige igen och lämna alla här, samtidigt saknar jag Sverige, allt och alla där jättemycket! Innan resan hem återstår en veckas resa och en veckas avsked på Cidic.
 
Eftersom jag redan har rest runt en del i Bolivia och sett flera ställen för fyra år sedan finns det bara ett ställe jag skulle vilja se, Cochabamba. Cochabamba är en stad som ligger lågt ner i Bolivia vilken innebär att klimatet är varmt och det är mycket grön skog!! Jag saknar både värmen och naturen, så det känns perfekt!

Jag måste berätta för er att det inte blev någon dans den här gången heller, så det blir inga bilder därifrån.. jag är lite ledsen för detta. Jag gjorde en tatuering i veckan och fick rådet att inte dansa eftersom detta kan skada den nya tatueringen, men jag hade andra roliga saker för mig som jag fotat för er!

Jag fick besök i av två jättegoa faddrar från Sverige. Nu har de åkt igen och det känns lite tomt, men det var en rolig vecka med fint sällskap!
De hälsade på sitt fadderbarn och hans familj och reste även runt i La Paz och kollade på allt det sevärda som finns att se i den här mångsidiga staden! Jag fick äran att guida dem lite i stan en snabbis jag visade dem den nybyggda "Telefericon" (Linbanan) som går över La Paz med den fina utsikten, jag visade dem också en av mina favoritrestauranger (som råkar vara Argentinsk) där vi åt gott kött.
 
 
 
 

På söndagen fick jag följa med och grilla och jag fick äran att vara "asador", grillmästaren. Vi grillade, pratade och spelade fotboll, vi hade även turen att få en väldigt fin dag denna blåsiga månaden, dagen blev jättefin.

 
 
 


Jag har också översatt ungefärligt 400 brev den här veckan, det är helt underbart att allt har blivit klart, och så fort! Snart får alla ni faddrar brev på posten!
 

Nu är det bara fyra dagar kvar tills jag har min lilla resa i Bolivia! På återseende!


Är du intresserad av att bli fadder och stödja Hand i Hand och Cidic, jobba som volontär i La Paz Bolivia eller att läsa mer om organisationen Cidic och stiftelsen Hand i Hand och deras projekt kan du gå in på följande hemsidor eller skriva till mig:

http://www.handihand.org/

http://www.volontaribolivia.se/cidic-16476247

Kommentera inlägget här: