Ett skepp kommer lastat!

Hallå Sverige!

Har pratat med min familj i Sverige och jag ljuger om jag säger att jag inte är avundsjuk på ert väder därborta! Men jag har inte deppat så mycket över det kyliga vädret här eftersom jag har haft fullt upp att göra!

Den här veckan har det varit brev översättnings vecka! Jag började veckan med att översätta de sista breven från er faddrar för att senare kunna överlämna dem till alla barnen.
 
Underbar syn efter mycket översättande till spanska. Alla brev sorterade och redo att delas ut till barnen!

Den här veckan var det barnens tur att skriva till er faddrar och jag fick vara delaktig med att ge lite stöttande hjälp till de mindre barnen som skulle skriva.
 
Från brevskrivningen från alla ungdomarna och barnen i projektet. Det kommer mera! Det är så många ungdomar som skriver till er så det får delas upp i olika dagar.

Nu har jag även börjat med översättningarna till svenska av de över 100 breven som snart kommer att postas till er! Sakta med säkert går det, men det är ett kul jobb att kunna läsa barnens uppskattning för er faddrar i Sverige.

Jag fick även vara med på donationerna till alla familjer. Jag fick till och med äran att dela ut pengarna i en egen station med en egen lista! Det var en speciell känsla att kunna ta mot frågor från familjerna och känna sig delaktig i den viktiga kontakten med familjerna, på spanska till och med.
 
Här sitter mannen själv i hög person vid ett eget skrivbord och pratar med en mamma.
 
 
Medan familjerna väntade på sin tur med donationerna annordnades det lite "hantverks verkstad", familjerna kunde välja mellan att göra kuddfodral eller verktygsställ.
 

Det var även Bolivias födelsedag den här veckan den 6 augusti! Grattis till ett år till av självständighet!
Många av ungdomarna och barnen i La Paz var med i den stora "nationaldags paraden" där både skolungdomar och militären deltar. Det var många barn som var ivriga att berätta för sina faddrar att de varit med i den här paraden.

Jag har också fått den goda nyheten att jag ska få dansa den kommande söndagen i en liten festival! Min grupp har hittat ett par Caporales stövlar till mig i min storlek!

Ni får förvänta er vackra bilder vid nästa inlägg!
 
 
Är du intresserad av att bli fadder och stödja Hand i Hand och Cidic, jobba som volontär i La Paz Bolivia eller att läsa mer om organisationen Cidic och stiftelsen Hand i Hand och deras projekt kan du gå in på följande hemsidor eller skriva till mig:

http://www.handihand.org/

http://www.volontaribolivia.se/cidic-16476247
Kommentera inlägget här: